Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Εικόνισμα 14Χ20 Χρυσωμένο Ξύλινη (χαρτί)

15.00

Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Εικόνισμα 14Χ20 Χρυσωμένο. Με την λέξη Ευαγγελισμός αναφερόμαστε στη χαρμόσυνη είδηση, της επικείμενης γέννησης του Ιησού Χριστού

-
+
Κωδικός προϊόντος: 57489 Κατηγορία: Ετικέτες: ,

Περιγραφή

Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Εικόνισμα 14Χ20 Χρυσωμένο Ξύλινη (χαρτί)

Ἤγγειλεν Υἱὸν Ἄγγελος τῇ Παρθένῳ,
Πατρὸς μεγίστης Βουλῆς μέγαν.
Γήθεο τῇ Μαρίῃ ἔφατ’ Ἄγγελος εἰκάδι πέμπτῃ.

Με την λέξη Ευαγγελισμός αναφερόμαστε στη χαρμόσυνη είδηση για τον Χριστιανισμό, της επικείμενης γέννησης του Ιησού Χριστού, που δόθηκε από τον Αρχάγγελο Γαβριήλ προς τη Μαριάμ.

Επίσης, με τον ίδιο όρο αναφερόμαστε στην εκκλησιαστική θεομητορική εορτή που τελείται την 25η Μαρτίου προς ανάμνηση του γεγονότος αυτού.

Σύμφωνα με τον Ευαγγελιστή Λουκά το γεγονός του Ευαγγελισμού έλαβε χώρα στη Ναζαρέτ, το ασήμαντο αυτό χωριό που δεν συναντάμε ούτε στην Παλαιά Διαθήκη, ούτε στο Ταλμούδ, ούτε στα κείμενα του Ιώσηπου.

Η περιφρονημένη αυτή περιοχή, από την οποία οι άνθρωποι σκέπτονταν αν δύναται τι αγαθόν είναι; (Ιωάν. 1:46), αποτελεί την πατρίδα των γονέων της Μαρίας (Μαριάμ) και της ίδιας της μητέρας του Ιησού και πιθανόν και του μνήστορος Ιωσήφ.

Τελικά όμως, η Ναζαρέτ τιμήθηκε ιστορικά ως η ιδιαίτερη πατρίδα του Ιησού Χριστού, του επονομαζόμενου και “Ναζωραίου”.

Σύμφωνα με την παράδοση και στοιχεία που αντλούνται από πολλά απόκρυφα κείμενα, το κορίτσι που έμελλε να γίνει η μητέρα του Ιησού Χριστού, έζησε σ’ ένα φτωχικό σπίτι της Ναζαρέτ,

όπου η καθημερινή ζωή της περιελάμβανε μεταξύ άλλων, τις πνευματικές ενασχολήσεις που επέβαλλε το τυπικό της ιουδαϊκής θρησκείας (προσευχή, μελέτη των Γραφών, συμμετοχή στις λατρευτικές εκδηλώσεις της Συναγωγής).

Ο Λουκάς άλλωστε, περιγράφει τη Μαρία ως μια ευσεβή Ιουδαία (Λκ. 2:22, 27, 39).

Τον έκτο μήνα από την σύλληψη του Προδρόμου, ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, σταλμένος από τον θεό, συναντά την Μαρία στο μέρος όπου διέμενε και της απευθύνει τον χαιρετισμό:

“Χαίρε, κεχαριτωμένη ο Κύριος μετά σου“.

Το “χαίρε” του αγγέλου δεν είναι ένας απλός χαιρετισμός, αλλά θυμίζει τις επαγγελίες για την έλευση του Κυρίου στην αγία πόλη του (

π.χ. “Χαίρε σφόδρα, θύγατερ Σιών· κήρυσσε, θύγατερ Ιερουσαλήμ· ιδού ο βασιλεύς σου έρχεταί σοι…” Ζαχ. 9:9).

Στον χαιρετισμό αυτό, η Μαρία αντιδρά φυσιολογικά για ένα κορίτσι περίπου δεκατεσσάρων ετών, που θα είχε σχεδόν μηδενικές κοινωνικές συναναστροφές.

Οι λέξεις του Γαβριήλ “κεχαριτωμένη”, “ευλογημένη συ εν γυναιξίν” δεν είναι από αυτές που συνήθιζε να ακούει ένα κορίτσι αντίστοιχης ηλικίας και κοινωνικής θέσης.

Αρχίζει έτσι να διερωτάται “ποταπός είη ο ασπασμός ούτος“,

δηλ. ποιας προέλευσης (θείας ή μή) ήταν αυτός ο χαιρετισμός, συνετιζόμενη ίσως από το παράδειγμα της σχετικής εμπειρίας που είχε η Εύα στον παράδεισο.

Ο άγγελος, βλέποντας τον δισταγμό της, την καθησυχάζει με τη φράση “Μή φοβού”,

που παρόμοιες συναντάμε συχνά στην Παλαιά και στην Καινή Διαθήκη σε γεγονότα θείων αποκαλύψεων (Μτ. 1:20, 14:27 -Μκ. 5:36 -Λκ. 1:13, 1:30, 2:10 – Ιησ. 1:9, Κρ. 6:23, Ιερ. 1:8, Δαν. 10:12 κ.ά.).

Αμέσως μετά της δηλώνει ότι βρήκε χάρη από το Θεό, πράγμα που δείχνει πως η Μαρία συγκαταλέγεται πλέον ανάμεσα σε εκείνα τα πρόσωπα που έγιναν αποδέκτες της εύνοιας του Θεού (Γέν. 6:8, Έξ. 33:13 κ.ά.).

Ακολούθως, ο Γαβριήλ φανερώνει το περιεχόμενο της ευαγγελίας του.

Η Μαρία πρόκειται να φέρει στον κόσμο ένα γιο τον οποίο θα ονομάσει Ιησού και ο οποίος “έσται μέγας” και θα αναγνωριστεί από όλους ως “υιός υψίστου“.

Για να δηλωθεί πως ο υιός αυτός θα είναι ο αναμενόμενος Μεσσίας, αναφέρει την καταγωγή του εκ του Δαυίδ όπως προείπαν οι προφήτες και το αιώνιο της Βασιλείας του κατά τον Δανιήλ:

“δώσει αυτώ Κύριος ο Θεός τον θρόνον Δαυίδ τού πατρός αυτού, και βασιλεύσει επί τον οίκον Ιακώβ εις τους αιώνας, και της βασιλείας αυτού ουκ έσται τέλος” (βλ. 2Σαμ. 7:12 – Ησ. 9:6-7 – Δαν. 2:44, 4:3, 6:26, 7:14).

Αμέσως μετά, η Μαρία εφράζει μια εύλογη απορία, που δείχνει ότι ο Λουκάς αποδίδει μεγάλη σημασία στην παρθενία της Μαρίας,

όπως και σ’ όλο του το έργο άλλωστε ενδιαφέρεται για την εγκράτεια (Λκ 2:36, 14:26, 18:29) και για την παρθενία (Πραξ. 21:9).

Αναφέρει βέβαια το γάμο της Μαρίας με τον Ιωσήφ (Λκ 1:27, 2:5), γιατί βλέπει στο γεγονός αυτό τη βάση της μεσσιανικής νομιμότητας του Ιησού (3:23 εξ)

καθώς η αποκάλυψη του θεού, ανταποκρίνεται πάντοτε στα συγκεκριμένα δεδομένα της ιστορίας.

Ο “γάμος” της με τον Ιωσήφ έδωσε την αναγκαία νομιμότητα στα γεγονότα που επακολούθησαν, χωρίς καμιά υποψία και μομφή.

Μέσα στο μυστήριο αυτό της γέννησης του Ιησού, πίσω από το ιστορικό και κοινωνικό προσκήνιο, υπάρχει και μια άλλη αλληλουχία πραγμάτων,

εκείνη που ανήκει σε μιας άλλης φύσεως πραγματικότητα, που δεν είναι θεατή και αποδεκτή από όλους.

Στα ιερά κείμενα η αλληλουχία αυτή εκφράζεται με την επισήμανση ότι ο Ιησούς ήταν μόνο “ο υιός της Μαρίας” και απλώς “ενομίζετο” ως υιός του Ιωσήφ (Λκ. 3:23).

Ο Λουκάς λοιπόν τονίζει για τη νεαρή σύζυγο ότι είναι παρθένος και αυτό φαίνεται από την αντίρρηση που απευθύνει στον άγγελο,

όταν της αναγγέλλει ότι θα γίνει η μητέρα του Μεσσία: “Πώς έσται μοι τούτο, επεί άνδρα ου γινώσκω;”

που σημαίνει: “πως θα γίνει αυτό, αφού ως τώρα δεν έχω συζυγικές σχέσεις”.

Ο Λουκάς υπαινίσσεται πως η Μαρία ρωτάει όχι από απιστία αλλά για να μάθει τον τρόπο, αφού την ερώτησή της δεν ακολουθεί

κάποιο αντίστοιχο επιτίμιο όπως στον Ζαχαρία που έδειξε να μην πιστεύει την γέννηση του Προδρόμου (Λκ. 1:20).

Καταλαβαίνει ίσως η Μαρία πως θα γίνει αμέσως μητέρα, όπως άλλωστε συνέβη στη μητέρα του Σαμψών που συνέλαβε μόλις ο άγγελος της ανήγγειλε τη μητρότητα της (Κρ. 13:5-8).

Το ερώτημά της Μαρίας, οδηγεί τον Γαβριήλ να της αναγγείλει την παρθενική σύλληψη του Ιησού με τρόπο υπερφυσικό.

Για την πλειοψηφία των χριστιανών, ο στίχος

“Πνεύμα άγιον επελεύσεται επί σε και δύναμις υψίστου επισκιάσει σοι διό και το γεννώμενον άγιον κληθήσεται υιός Θεού” ερμηνεύεται “Τριαδολογικά”, που σημαίνει ότι αναγνωρίζονται στον στίχο αυτόν δρώντα τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδας:

Ο Πατέρας (δύναμις υψίστου), ο Υιός (υιός Θεού) και το Άγιο Πνεύμα (Πνεύμα άγιον επελεύσεται).

Κατόπιν, ο άγγελος συνεχίζει, και ως πιστοποίηση της δύναμης του Θεού για το θέμα αυτό της σύλληψης,

φέρνει το παράδειγμα της Ελισσάβετ η οποία αν και ήταν σε προχωρημένη ηλικία ήταν ήδη στον έκτο μήνα της κυοφορίας της.

Στο τέλος της Ευαγγελικής περικοπής, ένα σημαντικό, θεολογικό μήνυμα περιέχεται: ο Γαβριήλ τελείωσε μεν την ευαγγελία του

προς την Παρθένο, όχι όμως και την αποστολή του.

Περιμένει τη συγκατάθεση της Μαρίας. Για τον Λουκά, ούτε μια τέτοια σπουδαία ενέργεια του Θεού δεν αφαιρεί από τον άνθρωπο το χάρισμα της συνδημιουργίας

Μπροστά στην απροσδόκητη κλήση που της αναγγέλλει ο Γαβριήλ, η Μαρία ενδιαφέρεται να καταλάβει το κάλεσμα του Θεού.

Όταν η Μαρία διαφωτίζεται πλήρως, δέχεται, και η διακονία της, είναι προπάντων ελευθερία.

Ὁ Οἶκος

Ἄγγελος πρωτοστάτης, οὐρανόθεν ἐπέμφθη, εἰπεῖν τῇ Θεοτόκῳ τὸ Χαῖρε καὶ σὺν τῇ ἀσωμάτῳ φωνῇ, σωματούμενόν σε θεωρῶν

Κύριε, ἐξίστατο καὶ ἵστατο, κραυγάζων πρὸς αὐτὴν τοιαῦτα.

Χαῖρε, δι’ ἧς ἡ χαρὰ ἐκλάμψει,

χαῖρε, δι’ ἧς ἡ ἀρὰ ἐκλείψει.

Χαῖρε, τοῦ πεσόντος , Ἀδὰμ ἡ ἀνάκλησις,

χαῖρε τῶν δακρύων τῆς Εὔας ἡ λύτρωσις.

Χαῖρε, ὕψος δυσανάβατον ἀνθρωπίνοις λογισμοῖς,

χαῖρε, βάθος δυσθεώρητον καὶ Ἀγγέλων ὀφθαλμοῖς.

Χαῖρε, ὅτι ὑπάρχεις Βασιλέως καθέδρα,

χαῖρε, ὅτι βαστάζεις τὸν βαστάζοντα πάντα.

Χαῖρε, ἀστὴρ ἐμφαίνων τὸν Ἥλιον,

χαῖρε, γαστὴρ ἐνθέου σαρκώσεως.

Χαῖρε, δι’ ἧς νεουργεῖται ἡ κτίσις,

χαῖρε, δι’ ἧς βρεφουργεῖται ὁ Κτίστης.

Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Μεγαλυνάριον

Νῦν εὐαγγελίζεται Γαβριήλ, τὸ χαῖρε κραυγάζων, μετὰ δέους τῇ Μαριάμ.

Ὢ τοῦ ξένου τρόπου! ἐν μήτρᾳ γὰρ ἀχράντῳ, συνείληπται ὁ Πλάστης σῴζων ὃν ἔπλασε.

Δείτε εδώ τις άλλες εικόνες μας

ευαγγελισμοσ Θεοτοκου,

ευαγγελισμοσ,

ευαγγελισμος της Θεοτοκου εικονες,

εικονεσ αγιων, εικονες αγιων για δωρο, εικονεσ αγιων σε ξυλο, εικονες αγιων σε χαρτι, εικονες αγιων ονειροκριτης,

εικονες αγιων για ζωγραφικη, εικονεσ αγιων για εκτυπωση, εικονες αγιων για δωρο θεσσαλονικη, εικονες αγιων αγορα,

εικονες αγιων απο ασημι, εικονεσ αγιων αναργυρων,

εικονεσ αγιων αθηνα, εικονεσ αγιων αποστολων, εικονεσ αγιων απεργησ, εικονες αγιων αγιο ορος, εικονες αγιων απο κερι,

αγορα εικονων αγιων, αγιοι αναργυροι αγιογραφια, εικονες αγιων βιβλιο, εικόνες αγίου βαλεντίνου, εικονες αγιων για βαπτιση,

βυζαντινες εικονες αγιων, εικονες αγιων για ντεκουπαζ, εικονεσ αγιων για καληνυχτα, εικονεσ αγιων για αυτοκινητα,

φωτοστεφανα αγιων, εικονες αγιων διακοσμηση, εικονες αγιων για δωρο γαμου, εικονες αγιων σε κορμο δεντρου,

εικονεσ με διδαχεσ αγιων, διαφορεσ εικονεσ αγιων, διακοσμητικες εικονες αγιων, εικονες αγιων επαργυρες, εικόνα αγίου ελευθερίου,

εικονεσ αγιων με ευχεσ, εικονεσ αγιων για εκκλησια, εικονεσ αγιων,  κωνσταντινου και ελενησ, εικονες αγιων ζωγραφικη,

εικονες ζωγραφικης αγιων, ζωγραφιζω εικονες αγιων, εικονεσ αγιων ηρακλειο, εικονεσ αγιων θεσσαλονικη, εικονες αγιων θεοδωρων,

ασημενιες εικονες αγιων θεσσαλονικη, χαρτινες εικονες αγιων θεσσαλονικη, εικονες αγιων τιμες θεσσαλονικη,

μαγαζια με εικονες αγιων θεσσαλονικη, καταστηματα με εικονες αγιων θεσσαλονικη, εικονες αγιων ιλιον, εικόνεσ αγίου ιωάννου προδρόμου,

εικόνεσ αγίου ιωάννη ρώσσου, εικονεσ αγιων νεα ιωνια, ιδιαιτερεσ εικονεσ αγιων, εικονα αγιων, εικονισματα αγιων,

eikones agivn, εικονεσ αγιων κυπροσ, εικονεσ αγιων καλλιθεα, εικονες αγιων κεντρο αθηνας, εικονεσ αγιων καταστηματα πωλησησ,

εικονες αγιων καταστηματα, εικονες αγιων καταστημα, μπομπονιερες εικονες αγιων κυπρος, εικονεσ αγιων λεμεσοσ,

εικονες αγιων λαρισα, εικονεσ αγιων λευκωσια, εικονες αγιων με λογια, εικονες αγιων μεγαλες, εικονεσ αγιων μπομπονιερεσ,

εικονες αγιων μπρελοκ, εικονες αγιων μεταξοτυπιες, εικονες αγιων με χαντρες, εικονες αγιων με ντεκουπαζ, εικονεσ αγιων ντεκουπαζ,

εικονεσ αγιων ναυπλιο, εικόνες αγίου νικολάου, νεοκλασικες εικονες αγιων, εικονεσ αγιων ξυλινεσ, εικονες αγιων ξυλογλυπτες,

εικονες αγιων ονειρο, εικονεσ ορθοδοξων αγιων, εικόνα αγίου ονειροκρίτης, εικονες αγιων σε ονειρο, οικονομικες εικονες αγιων,

ορθοδοξεσ εικονεσ αγιων, εικονεσ αγιων παντων,

εικονες αγιων πλαστικοποιημενες, εικονες αγιων πειραιας, εικονεσ αγιων πατρα, εικονες αγιων πανω σε ξυλο, εικονεσ αγιων παραγγελια,

εικονες αγιων περιστερι, εικονεσ αγιων πανω σε πετρα, παραγγελια εικονων αγιων
εικονες αγιων ροδος, εικονες αγιων ρωσικες,

εικονες ρωσων αγιων, εικόνα αγίου ραφαήλ, εικονες αγιων σε ριζοχαρτο, εικόνεσ αγίων articons.gr ρόδου αθήνα, εικονες αγιων στο υπνοδωματιο,

εικονεσ αγιων σκρουτζ, εικονες αγιων στον τοιχο, εικονεσ αγιων σε κρυσταλλο, εικονες αγιων στο σπιτι, εικονακια αγιων, εικονεσ αγιων τιμεσ,

εικονες αγιων ταξιαρχων, εικονεσ αγιων τζαμπο, εικονεσ αγιων τσεπησ, εικονεσ των αγιων αναργυρων, εικονεσ των αγιων παντων,

εικονεσ των αγιων αποστολων, εικονες αγιων σε υφασμα, εικονες αγιων στον υπνο, εικονα αγιων αναργυρων, εικονεσ αγιων φωτο,

εικονεσ αγιων φθηνεσ, εικόνεσ αγίου φανουρίου, εικόνα αγίου φανουρίου, φτιαχνω εικονες αγιων, φωτο αγιων, φωτογραφιεσ αγιων,

εικονες αγιων χονδρικη πωληση, εικονεσ αγιων χειροποιητεσ, εικονεσ αγιων χονδρικη, εικονεσ αγιων χαρτινεσ, εικονες αγιων χαρτινες μεγαλες,

εικονεσ αγιων χαλανδρι, ψηφιδωτες εικονες αγιων, εικονεσ αγιον, εικονα αγιου μανδηλιου, εικονεσ αγιασ τριαδοσ

Επιπρόσθετες Πληροφορίες

Βάρος 2 kg

Μάρκα

OEM

OEM

Μπορεί επίσης να σας αρέσει…